Ledigt arbete

Man har påsklov. Eller inte egentligen. Men ledigt i alla fall. Kompledigt och det har inte med musik att göra... Arbete finns i mängd. Jag tänker på filmen som Åke Edström gjorde för rätt så länge sedan om systrarna i Gallejaur. De levde och verkade på ett gammaldags sätt. En replik finns kvar hos mig; Tänk att få stiga upp om morgonen och vet att att det finns hur mycket arbete som helst. Så känner jag mig nu. Det finns hur mycket arbete som helst här hemma och det är bra. Jag väljer att se det så, att det är bra att det finns arbete. Det mår man oftast gott av. Skillnaden från det vanliga jobbet är att jobbet här hemma är mer fysiskt. Det mår jag också gott av. Sover gott och har skön träningsvärk i kroppen. Arbete just nu stavas; ved. Den värmer flera gånger. Varje hantering ger värme. I ett hus eller i en kropp.

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits