Kärn eller vind eller vatten?

Debatten kommer med all säkerhet att gå vidare. Ska vi ha kärnkraft eller vindkraft eller vattenkraft. Nu har vi kärnkraft. Men bryter ingen uran. Vad jag förstår är det förbjudet att bryta Uran i Sverige. Så då tar vi den från Australien istället. Så smidigt. Vattenkraften dämmer upp och förstör våra älvar och kvar är då vinden. Vad tycker du? Vad ska vi ha? Ska vi nu ha kärnkraft så är det bara attt bryta uran i Sverige. Det är väl det minsta vi kan göra. Ska vi ha vattenkraft är det bara att dämma upp. Strunta i att det blir torrlagda sjöar en del av året och att fisket påverkas. Smällar man får ta. Och bygg gärna ett vindkraftverk nära mig. De är bara 200 meter höga högst upp i propellern. Fatta att det är fyra kyrktorn på en rätt så normal kyrka...
Jag tar mitt medborgerliga ansvar. Bryt uran på min tomt. Dämm upp min fjällsjö och montera ett tvåhundrameters vindkraftverk på min tomt. Detta är inte mindre än priset för min välfärd. Bygg och bryt. Jag är med. Eller??

Kommentarer:
Postat av: jimmy

http://intresseklubben.bloggagratis.se/

2008-04-01 @ 21:50:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits