Frihet

Jag tror att det för många idag är svårt att ta emot råd. Den personliga friheten sätts alltid så högt. Ingen ska komma och...Allt ska ifrågasättas och tolkas utifrån mitt eget frihetsbehov och min frihetslängtan. Jag gör väl som jag vill!
Jag tycker att vin till ammande kvinnor kan platsa där. Nu är det OK att dricka sitt vin. Nu har vi upptäckt att det går fint. Så skönt då.  Den föränderliga vetenskapen har nu förändrat sina rekommendationer till något annat. Så att man får det man vill. Så att man får ha kvar sin frihet. Så att inte ens mitt barn ska få styra min alkoholkonsumtion. Och när det nu inte är farligt så behöver jag ju inte avstå. Med gott samvete kan jag ta mina två glas framför TVn medan jag ammar. Oj så skönt. Jag kan leva som vanligt. Barnet behöver inte inskränka min frihet.
Kvinnor är ju oftast klokare än så. De vet. De vet vad som är rätt. Och de vet att det är rätt att avstå och att det får konsekvenser att ha välkomnat, observera inte skaffat, barn till världen. De vet givetvis att de alltid kommer att vara mamma till de barn de burit och ammat. Det får konsekvenser och får ha konsekvenser. Därför kommer de att avstå sina glas den korta tid i livet de ammar. De tar igen det sedan om de vill.
Det tror och hoppas jag på.

Kommentarer:
Postat av: Mats Jonsson

Bra skrivet Leif. Jag trodde det var ett aprilskämt då jag hörde det men tyvär var det ju sant.

Mvh Mats J

2008-03-15 @ 22:49:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits