Seg vecka

Det har varit en seg vecka. Mycket jobb och mycket att stå i annars också. Har dragits med feber till och från i min förkylning. Men det är bara att bita ihop. I går kväll tog jag till starkare varor för att kuva förkylningen. Gott var det och under förmidagen idag så trodde jag nog att denna vätska hade gjort underverk. Det må vara sjukdomen som har sin naturliga gång men det kan ju vara lite coolt att tillskriva förfrisknandet en yttre faktor. Så jag gick igång med full kraft. Jobbade intensivt med att avstämma inbetalningar mot mitt plusgiro bl a. Under handbollsmatchen mot Norge så blev det inte lika lätt att leva. Tröttheten kom tillbaka så det blev att ta det lite lugnare. Det fina med att kolla på handbollen var ju att Norge hårfint förlorade.
Vi hade köpt biljetter till en gospelkonsert i Piteå kyrka. Det var Gospelkompagniet från Tromsö som spelade och sjöng. Riktigt bra! Fullt ös i kyrkan. Såg även broder H bland publiken.
Väl hemma blev det efterätt efter middagen och lite koll på sprinttävlingen i skidor i Canada. Glädjande nog så kom ingen Norrman till final. Inte heller någon Norrkvinna. Att en svensken Emil Jönsson vann herrfinalen var däremot glädjande.
Slutsats om Norrmän denna dag. De kan inte spela handboll och inte heller åka skidor. Men sjunga gospel det kan de sannerligen! Heja Norge!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits