Ryggläge 3

Det må vara ointressant för en del men väldigt påtagligt för mig själv. Ryggen är inte vad det borde. Kamraten med ständiga ryggskott ringde igår och undrade hur läget var. Eftersom han vet att jag gillar serien The office så undrade han om jag låg helt stilla och ville låna serien på DVD. Eftersom jag nu inte är helt stilla så lät vi det vänta ett tag. Som han sa; det jobbiga med att ha ryggont och se på den serien är ju att man skrattar så mycket...
Det är ju det här med hälsan. Visst vet man och säger det flera gånger att den är viktig. Och man får alltid medhåll. Jo, den är viktig. Men när den inte finns fullt ut så märks den ju liksom mer...
Det är ett elände att kroppen inte vill vara med. Inte just nu i alla fall. Hoppet finns ju och så även tacksamheten att annat är ryggen fungerar. På fredag är det återbesök. Då ska rörligheten i S-leden ökas på nytt. Pengar kostar det också men det kan det ju vara värt. Hälsa kostar...
Sedan kan man ju reflektera över varför just jag ska må bra. Att må bra, gå ned i vikt, träna och ha en perfekt kropp är väl denna tidens mantra. Om du gör så här så blir det så här. För alla är det inte så. Verkligen inte.
Mänga lider i tysthet.
Dem tänker jag på idag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits