En dag med flyg

Dagen började med ett stärkande pass med snöslungan på fältet. Här behövde skottas för att kunna flyga. Sen blev det två långa pass med Cub:en. Start och landning och avance i den tjocka vinterluften. Riktigt kul! Väl hemma så testade jag den lilla dubbeldäkcaren Riot. Den var baktung och nästan omöjlig att flyga. Jag bytte motor till en tyngre variant men det gjorde nästan ingen skillnad. Så då häktade jag på bly för att se om kärran överhuvudtaget var flygbar eller ej. Det visade sig i det passet att det var en kul kärra. Måste fundera på hur jag ska göra. Antingen en tyngre motor eller en större och tyngre ack. Annars går kärran inte att flyga. Sen testade jag den lilla Cessna H05 Miniplane RTF 3-kanals kärran. Behövde flyga några pass inför kvällens övningar inne i sporthallen. Det gick superfint. Så till kvällen hade jag laddad ack och flög två pass. Summa sumarum sju pass fly idag med lite olika kärror. Riktigt roligt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits