Tönt?

Varför är det OK att i reklamen framställa en man som en tönt? Just nu går reklam på OK....gällnade en man som har problem med sin bil. Han har ofta sin son med som kommer med kluriga kommentarer till sin pappa som bevisligen inte klara av att laga bilen. Pappan ringer i panik flera gånger till sin kompis för att få råd. Han har även "i panik" kapat av en del tydligen viktiga kablar etc. Vi ska skratta åt den töntige och minnas reklamen. Och den har ju fungerat. Men varför är det OK att framställa mannen som en tönt?
Sen har vi den rekordemesige Teliamannen som hela tiden gör bort sig inför sina datorvana barn. Han gör fel, får spam och har svårt att skilja äkta från falska mail osv. VI ska himla med ögonen och tycka att han Verkligen gör bort sig.
Dom har ju satt etiketten upp å ned.... säger ketchupmannen från gnällbältet.
ICA-Stig och hans manliga kamrater gör det inte bättre. Osv.

Att tänka sig samma reklam där vi ska skratta åt en kvinna är otänkbart. Eller har jag missat allt?

Kommentarer:
Postat av: KA

Nej inte har du missat nåt. Det har däremot reklammakarna. Fasr det tror jag inte dom förstår själva. Som tur är finns det ju oxå rolig och fyndig reklam. Dock vill det på vara den tragiska reklamen man kommer ihåg. Kanske för att den påverkar oss så negativt. Det heter ju att" hälsan tiger still". Karin

2008-04-04 @ 12:30:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits