Skog

Börjat hugga ved idag. Sågen går dåligt. Startar om och startar om. Skruvar och skruvar. Blir inte klok på eländet. Måsete nog göra en del service. Gissar att det är membrandet som är slitet. Menjag blev klart på mitt omårde som jag tänkt hugga. Mår gott i mina nya huggabyxor. Med sågskydd och allt. Dyra som stryk men det kan det ju vara värt om olyckan skulle vara framme. Varma dessutom ja, för varma. Sågskyddet gör ju att de bli tjocka och det värmer. Återigen så besannas det att ved värmer många gånger. Detta var första gången i en lång kedja av hantering. Känner mig sliten av att gå med sågen en halv dag. Är inte tränad tillräckligt. Men det var en härlig dag. Soligt och vackert.

Kommentarer:
Postat av: Mats Jonsson

Hej Leif
Jag skulle börja med att kolla bränslefiltret som sitter i tanken. Man fiskar bara upp det med en pianotråd och byter det. Kolla också så att alla skruvar kring cylindern sitter ordentligt.
Mvh Mats J

2007-09-30 @ 12:31:37
Postat av: KA

Va bra att byxorna har sågskydd. En gång när jag som barn satt i väntrummet på läkarstationen i Råneå kom en man in som hade sågat sig med motorsåg i benet. Hans byxor hade nog inget sågskydd. Karin

2007-10-01 @ 11:22:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits