Kortterminal

Jag surfar och funderar mig snart galen på om och i så fall vilken kortterminal jag ska köpa. Det är dyrt och jag vill att det ska bli rätt från början. Som jag förstår så landar det på minst 10 000:- innan man har den fungerande och klar. Sen tillkommer det en transaktionsavgift, serviceavtalsavgift, bankens avgift osv. Är det värt det? Ja, det kan vara det om kunden köper när den väl är på plats. Men hur mycket mer måste jag sälja för att kunna tjäna in denna terminal? Svar; mycket!!
Och ska jag om jag lika köper ta en som är mobil? Som kan fungera överallt? Den kostar mer. Det kan det vara värt. Kanske.

Kommentarer:
Postat av: Uffe

Gw sjutton i kort terminalen, och fortsätt med cash och fakturorna

2007-10-08 @ 20:20:51
Postat av: Leffe själv

Givetvis en bra synpunkt. Tyvärr så är det ofta mycket jobb med att hantera plusgiroinbetalningarna, samt hålla koll på de som betalt och inte...

2007-10-08 @ 20:32:10
Postat av: Uffe

Så sant så, men det är billigare...., inte för att jag vet vad kostaderna är för en kortläsare. Men har fått en hint att det inte är allt för billigt

2007-10-10 @ 21:28:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits