Kväll

Nej, jag ska inte skriva att det har varit länge sen jag skrev och att jag ska försöka skärpa till mig igen och att det nu ska skrivas mer och delas mer med er. Det ska jag inte skriva.
En tröttsam tillvaro har det varit de senaste dagarna. Kursande och bortaliggande och ont i huvudet om morgnarna vilket brukar bero på två saker. Och det beror inte på den andra saken utan helt enkelt på att jag varit trött och då sover hårt vilket resulterar i en ond knopp vid uppvakandet.
Fick mig äntligen en ledig fredag vilket jag normalt vill ha och ska ha. Det blev en del försenade jobb hemma på "farmen". Kedjorna åkte på på traktorn och även snöslungan kom på rätt plats. Så nu är jag laddad för all snö som kan tänkas komma. LIte övrig traktorkörning blev det ju också bara för att det är så kul...
Kvällens middag blev tillsammans med mor och syster med tre barn och gubbe. Riktigt trevligt!
Sonen åkte iväg till Umeå med kamrat och köpte sig en bil för en tusenlapp. Att jag hela tiden hävdar att det ska inte stå några Fårdar på vår gård verkar inte bita. Nåja, den såg rätt fin ut. Bra sommardäck och hyfsade vinterdäck. En hylsnyckelsats följde också med tillika en ny stereo. Enda bekymret är att bilen högsta fart är 90 km. Den rullar endast i ca 60 km i en uppförsbacke... Smällar man får ta. Så nu ska det tydligen felsökas och donas.

Kommentarer:
Postat av: ltd

Nej, barna har en förmåga att göra som dom vill. Men det gäller att inte ge sig. Ingen Fård på våran gård. Stenhårt.

2007-11-26 @ 08:01:59
Postat av: Mats Jonsson

Inte kul med skallebank men köra traktor botar ju det mesta.

Fordar kräver väl ständiga felsökningar och är ju därför mycket nyttiga som övningsobjekt, Så sonen vill nog bara skaffa sig mer erfarenheter på bilreparationernas område:).

2007-11-26 @ 21:10:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits