Farsdagen

Eftersom jag inte har någon far i livet så är det alltid lite kluvet detta med fars dag. Men jag är far och det smäller högt! Tårta har jag fått som sig bör. Eller bör det? Nåja, den var god iaf. Under eftermiddagen blev vi bortbjudna till en annan vän som miste sin far i våras. Det blir lite annorlunda. Högtiderna ska levas med saknaden. Levas in på ett annat sätt. Så det blev ett trevligt kalas men med en underton av sorg mitt bland alla skratt.
Kvällen har bestått av en del förberedelser för kommande arbetsvecka. Det som inte hanns med i fredags hanns med ikväll. Måndagen kommer oroväckande fort. Äntligen måndag vill jag utropa! Det blir som man säger, typ. Ordets makt över tanken, typ. Så jag längtar nästan, typ.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits