Mycke bil idag...

Det blev en hel del biltelefonsamtal idag. Talat med försäkringsbolaget Aktsam idag angående min renkrock och det var faktiskt till belåtenhet. Tack vare en djurförsäkring så halveras min vagnskadesjälvrisk till 1 500:-. Normalt ligger ett vindrutebyte på ca 1 700:- så det var ju inte dumt. Passade även på att försäkra sonens bil när jag ändå hade dem på tråden. De var ju lite billigare än Piteortens. Har vidare pratat med bilskroten i Arvika som kommer att skicka upp en backspegel för 350:- + frakt. Allt detta går givetvis på försäkringen. Lite billigare än Peugeot som skulle ha 1 500:- för en spegel. Nu behöver man ju inte tjäna pengar till sitt försäkringsbolag men det är så här det blev - bara att jag kunde få tag i en spegel var ju värt en del.
Vidare har jag haft kontakt med Öjebyns glasmästeri och dit ska jag imorgon bitti för att få en ny ruta.

Sen har jag haft öppet i shopen som vanligt. Det är ju måndag. Äntligen måndag!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits