Självlysande helljus

Min Peugeot fick under natten ett helljus som startade helt av sig själv. När sonen skulle lägga sig vid halv två så upptäckte han att extraljusen brann för fullt. Han gick ut för att kolla och fick efter lite micklande med helljusspaken ljusen att slockna. Väl inne upptäcker han att de lyser igen... Efter ett nytt besök vid bilen så råkar han komma i kontakt med signalhornet varvid extraljusen slocknar. Ett helt normalt förfarande tydligen...
Jodå, batteriet var tomt imorse. Men efter lite laddning och provkörning så fungerar allt normalt. Jag gissar att felet stavas fukt. Eller mer; vatten. Mitt biltvättkort hade kommit till det lyckliga stadiet att det genererat en gratis tvätt. Då tar man extra allt, eller vad det nu hette. Det spolade både här och där. Mycket mer intensivt och längre än vad jag tidigare haft råd med. Ren bil blev det iaf. Och säker en del fukt. På ett helljusrelä som sitter "i" stötfångaren. Därav det självtändande helljuset. Men varför startar det just om natten?
Bilen skymtar på bilden som sonen tog, vid knuten på uthuset.

image66

Kommentarer:
Postat av: LTD

På Peugeoten, säger du. Hm, bådar detta gott eller..?

2007-04-12 @ 07:58:01
Postat av: Leffe själv

Tvätta aldrig din Peugeot...

2007-04-12 @ 08:41:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits