Restaurang

Frun och jag besöker Pite havsbad och dess Trapper stekhus. Vi äter gott och trivs tilsammans! Jag äter Hilding special, dvs en köttbit med gratäng och frun äter lax. Allt ärmycket gott. Och dyrt, men det får man ta. I restaurangen finns även en trubadur som sjunger och spelar på sin gitarr. Han sjunger mycket bra, rent och klart och sjunger sina covers med skön egen tolkning. Han kan även hantera sin gitarr, ja han verkar van att stå på scen helt enkelt. Tyvärr är hans gitarr ostämd. Riktigt ostämda toner klingar fram bitvis. Det känliga D-ackordet är en bra mätare. Märkligt vad ett bra framförande kan grumlas av en ostämd E-sträng gissar jag. Medan vi lämnar stället och drar oss mot vår egen taxi så fortsätter sången och gitarrspelandet. Det svänger skönt men låter falskt. Att själv höra på sitt instrument är ju en konst det med. Att åtgärda det inte så svårt tänker jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits