En vision

Som medlem i PMFK har jag en tanke:

Jag har en tanke, en dröm eller en vision... Att göra en RC-vecka till sommaren. Grundidén är Luleås Midnight sun fly in och jag tänker mej att det kan vara en bra utgångtspunkt till att göra något eget.
Jag tänker mej att man kan göra en vecka av RC-spakande och rattande. Med kulflygtävlingar och klubbtävlingar och skolflygaktivitet och allmän samvaro. Detta för att det ska vara lönt för tex norrmän, umebor, lulåbor, stockholmare etc att besöka oss och vår anläggning.
Det kan innebära att man har en biltävling på ondag som uppvärmning och sedan kör man en tävling i Piteå på lördag med tillhörade "bankett" om kvällen och sedan kör man en avslutande tävling i Älvsbyn tex, på söndagen. Under veckan går skolflyget varm flera dagar kombinerat med en midnattsflyg på helgen och limbo eller annat kul.
Alltså. Allt för att samla RC-spakrattare till en gemensam vecka med tillhörande aktiviteter och även boende på vår anläggning.

Vad tycker ni?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits