Tjugotvå grader

Det är varmt. För varmt för mej och denna årstid. Men det är OK. Håller på med många saker som hör våren till. Det har varit traktorns dag till stora delar. Servat och smörjt, justerat och bytt redskap. Varmt inne i den... Fick även ett anfall av städiver. Flyttat snöslungan, hittat plåtar som hade växt över, förberett för vedkapning osv. Det känns bra. Vedsommar.
Plockat fram resterande trädgårdsmöbler. De är rostiga... men de vittnar om en sommar. Jag ska sitta mer i dem i år. Tror jag. Latsommar.
Hunden ligger och latar sej. Men hon är rätt för flugor och humlor. Kommer upp i mitt knä när hon blir rädd. Fjantig hund, men det vittnar som en sommar som kommer. Humlesommar.
Laddar skolflygkärran. Kollar över den lite. Det verkar OK. Ska provflyga den imorgon hade jag tänkt. Det blir bra. Skoflygsommar.
Testar aircondition i min butik. Det blåser svalt. Det känns bra. Det blir min tillflykt. ACsommar.
Säljer många Silverlit småflygplan. Gemene man och kvinnas flygintresse är stort - det vet jag. Nu kan alla flyga. Det blir bra. Flygsommar!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits