Ilyushin Il-2 Sthurmovik

Slickar såren efter den miserabla aircombattävlingen i Luleå den gångna helgen. Det gick inte bra... men jag blev inte sist iaf. På lördagen kom jag 14:e av 17 startande och på söndag kom jag 12 av 15 startande. Det strulade hela helgen. Störningar, och krånglande servon störde mej helgen igenom.
Efter en sådan helg finns bara två alternativ om man vill polarisera. Antingen slutar man med Aircombat, vilket så här några dagar efteråt ter sig helt omöjligt, eller så bygger man. Jag har valt det senare.
Jag har tidigare dyrt lovat mej att Inte bygga på sommaren. Då ska det flygas och njutas. Men inte denna sommar. Heller. Under vintern har jag förberett byggandet. Kollat på Internet. Räknat skalor och kopierat. Så en del var faktiskt gjort. Så nu har jag idag gjort mallar och skurit frigolit. Och en IL2 börjar ta form. Försöker nu använda all min samlade kunskap om hur enkel och snabb och smart en nu AC kärra ska se ut och kan byggas. Severigecupvinnaren 2005 använder typ 9 timmar för att få en kärra helt färdig. Jag behöver åtskilliga timmar mer. Men jag är på G. Bygger en nu och provflyger. Modifierar och ändrar. Det blir helt säkert en "killer".
Kolla gärna på:
http://break-left.org/air/il-2.html

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits