Vinterpremiär

Flög i kylan i lördags. Riktigt trevligt. Kamraten och jag hade vår skottarvecka och trots kylan så hade jag med men min mycket slitna Cub som nu börjar ha åtskilliga timmar i luften. Hon är en trogen vän som är fin att flyga men nu börjar faktiskt vara ganska less på henne...
Det märkliga var kvällen innan så jag tog loss flottörerna från henne och monterade hjul. Egentligen ska det ju vara skidor denna årstid men just nu har jag inga. I början av november flög jag henne senast. Det kändes lite märkligt att plocka bort flottörerna när snön ligger djup utanför...
Upp i luften kom hon dock efter en del strul med ström till min fältlåda.
Så efter ett tag stod vi där; kamraten och jag efter fullbordat skottarpass. Undrar hur många gånger vi gjort det?

Väl hemma skulle jag testa min nya inomhuskärra men fick störningar så att fartreglaget slog ifrån hela tiden. Knäckte ett landställ i en hård okontrollerad landning. Efter att ha testat tre olika mottagare så beslöt jag testa med en annan sändare. Och då blev det bra eller iaf bättre. Tror att min gamla (jag har nästan bara gamla grejer...) sändare behöver en god intrimmning. Så nu har den gått ned till Balte för lite service. Får se om det blir bättre.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits