Betalningar

Går igenom dagens betalningar till företaget via plusgirot. Det är ett smidigt sätt. Och det fungerar till 99% av de kunder jag har. Det känns tryggt. I dagens mer och mer penninglösa samhälle så får jag mer ofta frågan om jag tar kort. Och när svaret blir negativt så sjunker köplusten. Så är det ju för oss alla. När sedan kunden vet att det finns pengar men bara i elektronisk form så tilltar frustrationen. Då är inbetalning några dagar efter en affär till företagets plusgiro en rätt så smidig lösning.
Visst har jag funderat på en kortautomat. Det skulle ju underlätta för bägge parter. Men inte än. Och kanske inte sen heller. Vi får se. Just nu behöver omsättningen öka betydligt för att det ska vara ekonomiskt försvarbart. Jag anar att det finns rätt så stora avgifter här. Både årsavgift, och transkationsavgift. Det drar jag mej för. Jag nöjer mej ju faktiskt ännu med en dator för några hundralappar... den fungerar och går faktiskt att använda.
Så då är plusgirot en bra medelväg. Den fungerar och används.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits