Tempest!

Testflög två Tempest som ska delta i Aircombat den 22/4 i Laisvall. Var mest nyfiken att se hur min lagningar av en gammal vinge avlöpte och hur motorerna skulle gå. Vingen var helt OK lagad, jag fick bara trimma några snäpp. Och motorerna gick väl hyfsat. Den gamla MAGNUM XL som varit med ett bra tag pinnade på helt OK. 15 900 varv av 16 000 tillåtna är inte dumt. Den gamla MVVS:en orkade inte riktigt lika mycket. Drygt 14 000 med min egen soppa 15% olja och 10% nitro gjorde att kärran flög rätt så bra men den blir ingen killer. Testade att mata den med Sidewinder 25%, alltså en bilsoppa och då blev det bättre liv i den gamle. Styvt 15 000 kom den nu upp i. Kärran fick genast liv igen och flög fram rätt bra i lufthavet.
Det bådar gott. Ny har jag två kärror. Mer kommer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits