Vägval

Livet består av ständiga vägval. Antignen är det ena eller så är det det andra. Först efteråt vet man vilket som blev det rätta. I bästa fall.
Livet som hobbyhandlare handlar i synnerhet om vägval. Har alltid en klump i magen när det ska beställas grejer. Hur mycket ska jag ta av varje. Vad kommer att gå och vad kommer att gå mest. Ofta är det bara att blunda och peka och sedan glatt betala fakturan som kommer...
Just nu står vägvalet mellan olika typer och fabrikat av bränsle. Ska jag satsa på A eller B eller C. Eller ta upp ett helt nytt med namnet D? Vad kommer att gå? Vad kommer att fungera för de flesta? Hur nyckfull är marknaden? Min önskan är ju att de ska fungera. Bara det. Att köparna ska bli nöjda. Då blir jag nöjd. Möjligtgvis tjänar jag en krona mer men det är ju inte därför jag håller på. Det är helt enkelt så kul! Och så får jag öppna paket då och då...
Så, det blir nog att blunda och peka. Kanske hamnar det på bränsle A och D. Om man visste.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits