Tempest

Testat två kärror. Riktigt kul. Att mer i lugn och ro få tid att testa och ställa in. Slippa paniken att provflyga vinterns skapelser dagen innan en tävling. Och jag måste säga att mina Tempestar gick fint. Rakt och rätt. Har upplevt alltför många tidigare egna skapelser som klippt i alla hastigheter vid hårt ansatt höjdroder. Det är inte trevligt, inte minst i tävlingssituation när man också har 12 meter snöre efter sej… Sånt bromsar rätt fint. Är sedan kärran lite överviktig samt att motorn inte är på topp så…blir man lätt handikappad.

Att jag sedan även lät en blivande Aircombatflygare testa min modell kändes bra. Han tyckte den var lättflugen och det är de ju allt som oftast. Så nu är vi snart tre st i klubben. Det bådar gott. Tävling i Skellefteå snart

Då får alla huka sej;-)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits