Segel

Inget nytt under solen. I kväll var det dags för att återuppleva gamla minnen. Råkade hitta en gammal elsseglare i garaget. Hel konstigt nog... Så jag beslöt mej att med lite grejer och lite reparationer sätta i en gammal 600-motor och köpa ett 40A fartreglage av kompisen för att få den gamle i luften. Lätt mysko gamla känslor att den var klippbenägen gjorde att jag hade ett hjärta i halsgropen när jag hivade iväg den med ett kraftigt vänsterkast. Icke då. Den flög så rejält och stadigt så. Värst var nog alla mygg som inkräktade på min uppmärksamhet. Kärran flög som en dröm med god penetration, kanske med rätt hög sjunkhastighet. Alltså ingen utpräglad termikseglare men det ser man ju vid närmare studier av den tunna cark Y profilen.
Trevligt och avkopplande var det iaf.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits