Helgen

Tävlat i helgen igen. Aircombat som vanligt. Det var en härlig helg vädermässigt med sol och bra förhållanden. Under lördagen så var det ofta helt vindstilla och gassande sol. Många röda kroppar kunde konstateras. Och myggen de har anlänt.

Tävlandet gick väl så där… Inte ens godkänt om jag ska vara självkritisk. Kom 13:a av 17 startande under lördag och 11 av 15 startande på söndag. Klubbkompisen knep dock en bronsplats på söndag. Grattis!

Nej, det var strul och stress hela helgen. Det handlade om oförklarligt trilskande motorer, kontakt till accen som gav upp och sen den viktiga mänskliga faktorn som inte riktigt hängde med… Kollisioner undvek jag denna helg och det är ju alltid trevligt att inte behöva laga en massa. Nu jobbar jag med att lösa de praktiska grejerna. Kontakten har bytts ut mot traditionell strömbrytare, motorn med lagerfel har jag rivit och ska kolla upp samt en del annat som behöver göras. Bara en sån sak som att min 25FX hade en extra ljuddämparbricka. Det borde jag kollat innan… Ska bli spännande att provköra och se om jag får ut några varv till ur motorn.

Nästa tävlig är i Haparanda så då får vi se då.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits