Haparanda

Haparanda har jag inte besökt idag. Vädret var mycket dåligt när jag och även kompisen styrde kosan norrut. Det är lätt att vara efterklok men... Strax före Rosvik ringde tävlingsledningen och sa att det regnar alldeles för mycket. Tävlingen inställd. Ridå. Jag borde givetvis ha ringt ty alla prognoser och radarbilder visade en sak. Regn!
Så det var bara att vända åter och ta fikat med kompisen i hobbyrummet. Det likanade mest ett gravöl...
Senare under dagen ringer tävlingsledningen och meddelar att det kommer att bli tävling imorgon söndag. Jag kommer att åka men inte kompisen. Och de stackare från Finland som åkt ändå från Åbo dvs ToR 170 mil kunde inte stanna en dag till...Ridå! Visst är det ett frejdigt gäng dessa Aircombatflygare men ibland så...
Nu visar det sej att det troligen kommer att vara rätt så få Finländare imorgon. Kanske blir det en ensam stackare. Stackare!
Nåväl...regnet kommer vid 14-tiden till Happis så det gäller att flyga fort.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits