Glad midsommar

En riktigt glad midsommar tillönskas alla RC-styrare.
Läget hos mej är följande. Har nu reparerat min stora fågel alltså el-seglaren. Puzzlet av balsabitar är lagt och det mesta är förstärkt och lagat. Tror nog att den "nya" kroppen tom är starkare och bättre än den gamla. Nu har jag även lagat gamla hål och gjort en batterilucka. Ska även byta mottagare så hoppas jag att allt ska fungera så att jag återigen kan segla och ta termik bland måsarna.
Aircombatkärrorna är modifierade och testflugna. Nu varvar alla tre motorer mellan 15 400-15 800 varv. Dvs där de ska ligga. Det känns bra. Så nu kan jag glömma AC ett tag. Har iofs börjat titta lite smått på ett ev nästa projekt;
Ilyushin Il-2 Shturmovik. En rysk fighter som torde lämpa sej bra för AC. Dock blir den lite stor. Med en spännvidd på 14,6 meter i original så blir den rätt stor med skalan 1:12. Dess främsta egenskaper är den utsökta kurvtekniken och som jag ser det är dess nackdel att den kan bli tung och att farten inte blir så hög.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits