Ett besök i Skellefteå

Sonen skulle på Skellefteåfestivalen och ville ha skjuts. Det blir nog lite sent anade jag… Så då tog jag tillfället att besöka den lokala modellflygklubben och dess fält. Det blev en härlig kväll. Jag hade med mej min gula Cub J3 och tänkte mej att gräs och Cub passar väl ihop. Det stämde perfekt. Det kom ut några andra skelleftebor varav jag känner en del och vi hade en trevlig kväll. Här fanns Ultimate dubbeldäckare och Super Cub och en gammal Curare! Jag fick även provflyga en flygande vinge som flög oerhört stabilt trots att man inte kan tro det. Det något makabra hände att två renar uppehöll sej på fältet. De var rätt så orädda och brydde sej allra minst om modellflygplan som surrade. Endast tjoande människor gjorde att de flydde den gräsprydda ytan. Jag gjorde mitt bästa för att dyka och försöka anfalla renarna i bästa Aircombaststil men det brydde de sej inte om.

Efter fem pass med många sköna gräslandningar gick solen ned och kylan kom kryande. Då var det dags att packa ihop och så småningom bege sej hemåt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits