Aircombat, igen

Tävlade i Aircombat i Skellefteå igår. Gick lite bättre denna gången... Kom på 5:e plats av totalt 10 startande. Denna gång uppfyllde jag även mitt mål att komma till final. Inför finalen låg jag på 3:e plats men under flygnigen i finlalen så gav ett skevservo upp. Jag lätt kärran gå i backen. Ingen vits försöka spela hjälte med att hålla den i luften med bara höjdrodret. Möjligen förlorade jag min pallplats genom detta men det gör inget. Man vill ju kunna vara med och kämpa mot andra med ett bra och säkert flygplan.Roligaste händelsen var att klubbkompisen på sin första tävnlig kom till final. Där gjorde han en spektakulär grej när man klöv blivande vinnarens modell i två bitar och fortsatte sedan att själv flyga vidare som om inget hänt. Ibland har man verkligen flyt. Av vinnarens kärra återstod inte mycket.
Nu ser vi fram emot tvådagarstävling i Luleå om två veckor. Då ni!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits